רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:

לחם כוסמת-קינואה

שילוב מנצח של כוסמת, קינואה וקצת שיבולת שועל. מוסיפים הרבה זרעים ותבלינים ומקבלים אחלה לחם ללא גלוטן, שהולך מצויין כטוסט
לחם כוסמת קינואה
  חומרים:       הכנה:  
 

כוס גדולה כוסמת ירוקה

כוס גדולה קינואה לבנה 

סה"כ 500 גרם משניהם יחד

3/4 כוס קמח שיבולת שועל - קנוי או לטחון לבד

כפית גדושה אבקת אפיה

כוס ורבע מיים

כפית מלח (או קצת יותר)

3/4 כוס זרעים ואגוזים - מה שאוהבים: גרעיני דלעת, חמניה, אגוזי מלך, אגוז לוז

תיבול: כפית גדושה או יותר טימין, אורגנו, בזיליקום יבש. או כל תבלין אחר.

רבע כוס שומשום לקישוט מלמעלה

 

     

משרים את הכוסמת והקינואה בקערה עם מיים ל-6-8 או ללילה שלם (עדיף). כדאי לשטוף כמה פעמים אם יוצא, זה עוזר להוציא מרירות קלה.

 

שוטפים היטב ומסננים. 

 

מכניסים לבלנדר את הכוסמת והקינואה יחד עם כוס ורבע מיים וטוחנים בבלנדר או מג'ימיקס עד שמתקבלת תערובת חלקה, לא דלילה מדי ולא סמיכה מדי.

 

מוסיפים את הקמח שיבולת שועל. כדאי להוסיף בהדרגה, יכול להיות שחצי כוס תספיק.

 

מוסיפים אבקת אפייה, תיבול וגרעינים ואגוזים. טועמים לבדוק שמספיק מלוח ומתובל. 

 

שופכים לתוך שתי תבניות אינגליש קייק עם נייר אפיה. מפזרים שומשום או עוד קצת זרעים לקישוט

 

אופים כשעה, ב-180 מעלות.

 

מניחים להתקרר היטב. פורסים ומקפיאים.

 

בעיני הלחם הזה טעים או ברגע שהוא יוצא מהתנור או קלוי.

 

ואפשר גם להכין בגרסה מתקתקה:

 

לפני שמוסיפים את המלח והתבלינים אפשר לחלק את הבלילה לשניים ולהוסיף לקערה אחת קצת צימוקים או מישמיש מיובש טבעי חתוך, כף או שתיים סוכר קוקוס / סוכר קנים או מייפל וכפית קינמון.

 

לוואטה - עדיף יחס של שליש כוסמת, שליש קינואה ושליש שיבולת שועל. ולאכול עם ממרח שומני כלשהו, כמו טחינה או אבוקדו

 

לפיטה - להפחית מעט בתיבול ובמלח. או ללכת על הגרסה המתקתקה

 

לקאפה - אפשר להוריד לגמרי את השיבולת שועל או להפחית. לא לשכוח להפחית גם את כמות המיים. להוסיף הרבה גרעיני דלעת ואקסטרה תיבול

 

הגרסה המתוקה עם חתיכות מישמיש וקינמון וקוקוס לקישוט:

 

 
share
עוד מתכונים: