רוצים לקבל ממני עדכונים על סדנאות, מתכונים ומאמרים חדשים?
שם:
דוא"ל:
סדנאות קרובות:

למה כדאי לאכול כוסמת בחורף? מתכונים מפתיעים וגם שתי סדנאות

 

הרומן שלי עם כוסמת ירוקה, שבחורף הזה נסק לגבהים חדשים, התחיל בהחלטה שלקחתי לפני מספר חודשים להפסיק לאכול חיטה ומוצריה. כן, גם כוסמין. כל מי שהתנסה במשימה יודע עד כמה היא קשה. עבורי, זה מתבטא בעיקר ברצון לאכול אחת לכמה ימים משהו לעיס, שדומה ללחם ושאפשר למרוח עליו משהו. אבל החלטות צריך לכבד. בייחוד אם עומדת מאחוריהן סיבה טובה. במקרה שלי – להפחית סוכרים ופחמימות.

מכאן הדרך אל הכוסמת הירוקה היתה קצרה – יש לה ערך גליקמי נמוך, היא בכלל קטניה (וחלבון מלא!) ולא באמת דגן וכשיודעים לעבוד איתה נכון – אפשר להכין ממנה הרבה מטעמים – פנקייק מתוקים, קרפים מלוחים, לחם וגם מאפינס ועוגות.  גם הצרפתים, שיודעים דבר או שניים על קרפים, מכינים ממנה את ה-Galette de sarrasin – קרפ מלוח ממולא כל טוב ומקופל כמו מעטפה.

הרבה אנשים נרתעים מהכוסמת וטוענים שיש לה טעם לוואי. מזמינה אתכם, אם טרם ניסיתם, להניח בצד דעות קדומות ופשוט לנסות! יש הרבה ואריאציות. ואם אתם רגישים לגלוטן או סתם נמנעים – יש לכם כאן מכרה זהב.

קרפ כוסמתקרפ כוסמת. אלסטי וגמיש וישמח לכל מילוי

 

בראייה איורוודית כוסמת היא מושלמת לחורף. הכוסמת חמימה ומייבשת ומה טוב יותר לחורף הלח הרטוב, המנוזל והקר מאשר ייבוש וחימום! לא מפתיע שגם ברוסיה הקרה הכוסמת היא מאכל נפוץ.

כל מה שצריך לעשות זה לשטוף אותה היטב מספר פעמים, להשרות במים למינימום 5-6 שעות, והכי טוב ללילה אם זכרתם בזמן. למחרת שופכים את מי ההשריה וטוחנים עם מים חדשים. הבלילה שמתקבלת היא בעיני בלילת קסם מושלמת ואין לה שום טעם לוואי. אני שומרת אותה בקופסה במקרר לפעמים שבוע שלם וכל פעם קופץ לי רעיון חדש מה עוד אפשר לשים בה. קרפ ירוק עם כוסברה, או סגול עם סלק, או כתום עם בטטה או בכלל מתוק עם בננה מעוכה ומייפל מלמעלה.

אני אוהבת לערבב כוסמת וקינואה ביחד, זה יוצר בעיני שילוב מעודן מבחינת טעמים וגם מאוזן יותר מבחינה דושית. (הקינואה נוטה יותר לקרר). אם אתם נוטים יותר לקור, תשנו את היחס לשני שליש כוסמת ושליש קינואה.

 

מקווה שסיקרנתי אתכם. ושאם אתם כבר בענייני הכוסמת, תקבלו קצת רעיונות חדשים.

הנה מתכון לקרפים המושלמים, אחלה ארוחת בוקר או ערב, בגרסה מתוקה או מלוחה.

וכאן תמצאו מתכון למאפינס שוקולד כוסמת-קינואה טעימים ומפנקים (הכל יחסי ;-) עם חמאת בוטנים.

ועוד ורסיה של מאפינס עם פירות יער.


מאפינס כוסמת

כן, המאפינס שוקולד האלה עשויים מכוסמת וקינואה




ועכשיו לשתי סדנאות שמתקיימות החודש:

לאכול לפי הטיפוס – התבוננות חדשה על אוכל. זה קורה בשבוע הבא, 7.2, בתל אביב.

סדנה שתעורר אתכם להתבונן על האוכל שאתם אוכלים בעיניים חדשות.

איך נראה ומרגיש אוכל שמייצר בגוף חוסר שקט ותזזית לעומת אוכל שמייצר יציבות וקרקוע, איזה מאכלים תורמים לחדות מחשבה ובהירות ואיזה ממסכים אותנו, מה מתקיים אצלנו בגוף ובתודעה כשאנחנו אוכלים הרבה יותר ירקות ומעט מדי דגנים למשל ועבור מי זה עשוי להיות ממש מתאים ולמי מומלץ לעשות בדיוק את ההפך? הסדנה עוסקת באנרגטיקה של המזון, וכשלומדים להתבונן באופן הזה על עצמנו ועל האוכל שמונח על הצלחת שלנו, ניתן להעמיק ולדייק את התזונה באופן שמייצר איזון, בריאות והרמוניה. כל הפרטים נמצאים כאן

 

ב-22.2, יום שבת, סדנת יוגה ואיורוודה נוספת לחיזוק אש העיכול, בפרדס חנה

זו בעיני הסדנה הכי חשובה ואפקטיבית שאני מעבירה, כבר שנים רבות. אז אם אתם מרגישים כבדות ועייפות סביב הארוחות – זה כפי הנראה סימן שהאגני שלכם לא בוערת מספיק חזק. הסדנה מתאימה לכל מי שרוצה לשפר ולחזק את מערכת העיכול שלו. ובטח ובטח עבור כאלה הסובלים מבעיות עיכול כאלה ואחרות. הסדנה כוללת גם תרגול יוגה, סביב נושא העיכול, שאותו תעביר תמר עדי. והרבה טיפים פרקטיים וחשובים לשימור הבריאות והעיכול. כל הפרטים כאן


מוזמנות ומוזמנים בשמחה.
 אני כאן לשאלות

ימים טובים

גליה

 
share